Laura Maaskant (25), een zeer getalenteerde rechtenstudente, is op 15 augustus 2019 overleden. Ze schreef de bestseller LEEF! waarin zij haar positieve visie op leven en sterven uiteenzette.

Laura wist al dat ze ziek was toen ze aan de studie begon. Ze rondde haar bachelor cum laude en met een honourscertificaat af, en ging op uitwisseling naar Cornell University. Op dit moment was ze bezig met haar master, waar zij zich richtte op Gezondheidsrecht. Laura was een geliefde en zeer getalendeerde studente.

LEEF!

In 2014 schreef Laura het boek LEEF! waarmee ze landelijke bekendheid verwierf. In het boek beschrijft ze haar strijd tegen kanker; in 2016 werd er een theaterstuk op het boek gebaseerd.