In september en oktober organiseert de Taskforce sociale veiligheid gesprekken en toneelstukken om het onderwerp ‘sociale veiligheid’ bespreekbaar te maken en manieren te onderzoeken om problemen aan te pakken.

Verdiepende gesprekken

De Taskforce voert gesprekken met medewerkers en studenten binnen de UvA om informatie op te halen voor plannen en aanbevelingen voor het versterken van de sociale veiligheid. Deelnemers kunnen in de gesprekken perspectieven uitwisselen over sociale veiligheid op de universiteit en delen wat er volgens hen anders zou moeten of kunnen op de UvA. Voor wie niet beschikbaar is op de data in september en oktober, of liever niet wil deelnemen aan een groepsgesprek, is er een online vragenlijst.

Uitvoering toneelstuk The Learning Curve

Met de theatervoorstelling The Learning Curve over intimidatie op universiteiten wil de taskforce het gesprek over sociale veiligheid een impuls geven. Het stuk laat intimidatie in de academische wereld zien en biedt tegelijkertijd een opening voor het onderzoeken van manieren om problemen aan te pakken. Medewerkers en studenten zijn van harte uitgenodigd om naar een van de voorstellingen te komen kijken en deel te nemen aan het nagesprek.

Het toneelstuk wordt op meerdere campussen opgevoerd. Bij de opvoering van de toneelstukken gelden uiteraard de coronamaatregelen. Daardoor kan er minder publiek aanwezig zijn. Eén van de voorstellingen wordt daarom ook als livestream aangeboden.

Bekijk de trailer