Opnames maken en verspreiden op social media

Vraag altijd toestemming

• Geen toestemming? Geen beelden of (audio)opnames maken
    We filmen of fotograferen elkaar niet zonder dat we daar toestemming voor hebben. We houden ons daarmee aan onze gedragscode en aan de wet, zoals de privacywet.
  • Wel toestemming? Alleen delen in besloten privégebruik
    Beelden die met toestemming van docenten en/of studenten zijn gemaakt, mogen alleen worden verspreid in besloten kring. Dit geldt ook voor (delen van) webcolleges die door de UvA online zijn gezet.
  • Openbaar delen? Vraag opnieuw toestemming
    Openbare verspreiding van beeld - bijvoorbeeld op social media of appgroepen- mag alleen met expliciete toestemming van de betrokken medewerker(s) en/of student(en).
  • Bedreiging, smaad en laster
    De beelden mogen nooit op een manier worden gepresenteerd zodat er sprake is van bedreiging, smaad, laster of belediging.
Veelgestelde vragen